Utviklingsblogg fra Arkitektbedriftene

Tilbake

Ny bedriftshåndbok

Vi har laget en ny bedriftshåndbok for våre medlemmer.

Vi er glade for å kunne lansere en helt ny, oppdatert Bedriftshåndbok for arkitekter – et elektronisk oppslagsverk som samler all nødvendig informasjon for å drive et forsvarlig og profesjonelt arkitektkontor. Håndboken er nå tilgjengelig på medlemssidene, og inneholder både gode råd, maler og sjekklister for alle kjerneområder i bedriftsdriften.

Gå til bedriftshåndboken (Logg inn med din bruker)

Hva finner du i den nye håndboken?
  1. Organisasjon og administrasjon
    – Struktur på selskapet, roller og ansvar, gode rutiner for kommunikasjon og dokumenthåndtering.
  2. Plan og økonomi
    – Økonomistyring, budsjettmaler og tips til lønnsom prosjektgjennomføring.
  3. Oppdragsrettet materiale
    – Kontraktsmaler, prosjektstyringsverktøy, leveranseprosedyrer og kvalitetssikring.
  4. For arbeidsgivere (låst seksjon)
    – Personalpolitikk, arbeidsavtaler, HMS-og IA-rutiner, lønns- og personaladministrasjon.
  5. Internkontrollsystem
    – Sikkerhet, avvikshåndtering, rutiner for databeskyttelse og kvalitetssikring i alle deler av bedriften.
Hvorfor en ny håndbok?

Arkitektbransjen utvikler seg raskt, og regelverk, digitale verktøy og bærekraftskrav stiller stadig nye krav til oss som yrkesutøvere. Vår nye håndbok er derfor:

  • Oppdatert med siste lover, forskrifter og bransjeanbefalinger.
  • Praktisk med maler og sjekklister som kan tas i bruk umiddelbart.
  • Tilgjengelig direkte på web, slik at du alltid har siste versjon for hånden.

Dokumenter og maler kan vises i løsningen.

Gå til bedriftshåndboken (Logg inn med din bruker)

Vi oppdaterer jevnlig innholdet basert på tilbakemeldinger fra dere og endringer i regelverket. Har du forslag til forbedringer, nye maler eller spørsmål knyttet til håndboken? Ta gjerne kontakt med oss på post@arkitektbedriftene.no.

Bli kjent med den nye Bedriftshåndboken i dag – din garanti for trygg, effektiv og lønnsom arkitektpraksis!


Flere innlegg